Причини за безсъние - Lili's Healthy Way | Седалил - натурален антидепресант
446
post-template-default,single,single-post,postid-446,single-format-standard,theme-bridge,cookies-not-set,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,columns-4,qode-theme-ver-13.6,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Причини за безсъние

Живеем в свят, изпълнен със стрес и напрежение. Имаме множество ангажименти и твърде малко време, за да ги изпълним адекватно. Всеки от нас е имал моменти на безсъние, които прекарва в неспокойно въртене и безуспешни опити да заспи. Още по-неприятно и изнервящо е, когато трябва да станете рано, а часовникът вече показва 4 след полунощ. Такива ситуации изтощават целия ви организъм, а денят след това се превръща в истински кошмар.

Безсънието е състояние, при което човек трудно заспива, лесно или рано се събужда или и двете. То е вид разстройство на съня (инсомния),  което редовно засяга милиони хора по целия свят, най-вече заради начина им на живот. Безсънието е трайно, болестно разстройство на съня и съответно – на способността на човешкия организъм да отпочива. Когато човек страда от безсъние, обикновено се събужда изморен, което затруднява извършването на ежедневните му задачи и задължения. Продължителната липса на необходимото количество сън води до проблеми със здравето, намаляване на трудоспособността и качеството на живот.

Съществуват различни видове безсъние, които се характеризират в следните категории:

  • Първично безсъние – отключва се без видима причина или в резултат на някакъв личен проблем;
  • Вторично безсъние – на фона на друго заболяване, обикновено свързано с хронична болка;
  • Остро (преходно) безсъние – периоди на нарушен сън с продължителност от една нощ до няколко седмици;
  • Хронично безсъние – определя се с проблеми на съня през най-малко 3 нощи на седмица за един или повече месеци

Най-честите причини за безсъние включват:

Стрес

Стресът в психологията, неврологията и психиатрията е състояние на силно физическо, нервно напрежение, предизвикано от негативни фактори или отрицателно физическо, или емоционално въздействие и усещане. Това най-вече се отнася до високите и дори много високите нива на стрес, които могат да имат негативен ефект върху физиката, емоциите и умствената концентрация, докато по-ниските нива могат да бъдат фактори на адаптация и справяне. Смяна на работата, ново жилище, притеснение за здравето или семейството, загуба на близък, развод или всички събития, които оценяваме като стресови и предизвикват тревожност, могат да доведат до безсъние.

Депресия

Депресията в общия случай е чувство на меланхолия, тъга, отчаяние, безпомощност и унилост, което може да трае от няколко часа до няколко дни. Ако е налице дълготрайно чувство на тъга и отчаяние, може да става въпрос за заболяване известно като клинична депресия. Депресията може да бъде провокирана от различни фактори – биологични, психични и социални (като раждане, загуба на близък човек, развод). Признаците са липса на енергия, липса на апетит, безсъние, апатия и мисли за самоубийство, но също повишена емоционалност, свръхактивност, раздразнителност, безпричинна еуфория.

Страдащите от депресия или спят прекалено много, или не могат да заспят. Класическите теории приемат причина за това да бъде нарушен баланс на невротрансмитери в мозъка, като серотонина например. Ниските му нива пречат на заспиването.

Психични разстройства

Шизофрения, биполярно разстройство и други психични заболявания често се придружават и от безсъние. В този случай не разглеждаме инсомнията като индивидуално заболяване, а като симптом.

     Кофеин, никотин, алкохол

Напитки съдържащи кофеин са добре познати, като стимуланти, които могат да доведат до системно безсъние. Никотинът в цигарите също действа като стимулант и пречи на заспиването. Алкохолът от своя страна действа „упойващо” на нервната система и може да спомогне да заспите по-бързо, но пречи за достигане на по-дълбоките фази на съня и може да доведе до чести събуждания през нощта.

    Заболявания

Хронична болка, състояния водещи до затруднено дишане или често уриниране могат да предизвикат затруднения в съня.

Точно спазване на предписаното от лекар лечение на даденото състояние, може да спомогне за облекчаване на безсънието.

   Промени в работното време и пътувания

Пътуването със самолет или работа на смени може да разстрои „биологичния часовник”, който контролира циклите на заспиване и събуждане.

   Лоша хигиена на съня

Като хигиена на съня се означават навиците, които могат да спомогнат за постигане на по-добър и по-качествен сън. Лошата хигиена на съня включва често лягане по различно време, липса на комфорт и удобство на мястото където спите, дълго лежане в леглото през деня, сън през деня.

  „Заучено безсъние”

Това състояние се получава при хора, които твърде много се тревожат, че не могат да заспят или се опитват прекалено усилено да го направят. Това е психично състояние на силен страх от неспособността за заспиване.

Често пъти състоянието на инсомния може да се пободри, посредством витамини, минерали и аминокиселини. СЕДАЛИЛ капсули влияе благоприятно на психичното здраве, като подкрепя съня. Приеман в продължение на 21 дни води до естествено повишаване на “хормона на щастието”, без да води до привикване. СЕДАЛИЛ капсули е натурален и безвреден антидепресант.  А какво по-хубаво от това да се погрижим за себе си в дългосрочен план без да натоварваме организма си с токсични и вредни вещества?

Няма коментари

Добавете коментар